Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

Υπαρξιακές διαστάσεις





Εγωκεντρική Διάσταση.
Είμαι το κέντρο του κόσμου. Αυτό που γνωρίζω και αισθάνομαι είναι η μόνη αλήθεια, η μόνη πραγματικότητα. Αποζητώ την ασφάλεια, τη δύναμη, το κέρδος και την ηδονή. Εξυπηρετώ τις ανάγκες μου. Είμαι καλός, δίκαιος και σωστός. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζω οφείλονται στις αντίξοες συνθήκες και στα ελαττώματα των άλλων.


Ιδεολογική  Διάσταση.
Το κέντρο του κόσμου είναι αυτό που πιστεύω. Οι ιδεολογικές, πολιτικές και θρησκευτικές μου πεποιθήσεις είναι η αλήθεια. Δεν εξυπηρετώ τις ανάγκες μου αλλά αγωνίζομαι για τα πιστεύω μου. Προσπαθώ να πλησιάσω τον ιδανικό εαυτό μου.


Μεταμοντέρνα Διάσταση
Δεν υπάρχει κέντρο του κόσμου αλλά άπειρα σημεία αναφοράς. Γνωρίζω μόνο εκδοχές της πραγματικότητας. Όσα αισθάνομαι, σκέπτομαι και κάνω συνιστούν ενεργοποιήσεις του φάσματος των βιωματικών μου δυνατοτήτων. Αν θέλω, μπορώ να επιλέξω να αγωνίζομαι  για τα πιστεύω μου, έχοντας όμως πάντοτε υπ' όψιν μου ότι η πορεία μου δεν στοχεύει στην Αλήθεια, απλά ξετυλίγει το νήμα των προσωπικών μου επιλογών.


Πνευματική Διάσταση
Ο Θεός είναι το κέντρο του κόσμου. Αυτή η πρόταση δεν συνιστά πεποίθηση αλλά υπερβατικό θεμέλιο ολόκληρης της ζωής μου. Αφιερώνω τη ζωή μου σε Αυτόν και Τον λατρεύω εγκαταλείποντας τα κέντρα του εαυτού μου. Απεμπολώ κάθε ιδιαίτερη πεποίθηση, χαρακτηριστικό, θεώρηση ή ιδιότητα που δεν εναρμονίζεται με την Αγάπη του. Χάνω τον εαυτό μου. Ο Θεός ζει μέσα μου. Αυτός είναι η ζωή μου. Αυτός είναι το κριτήριο της Αλήθειας. Η ίδια η Αλήθεια και η Ζωή.
Σε πνευματικό επίπεδο η Αλήθεια δεν είναι επιστημονική θεωρία, ιδεολογία, φιλοσοφημένο σύστημα πεποιθήσεων ή νοητική παράσταση σχέσεων, αντικειμενικών μεταβλητών. Πέρα από την αντικειμενικότητα και την υποκειμενικότητα, βιώνεται ως νοηματισμένη θυσία, ως εμπειρία σταυροανάστασης. Η πνευματική Αλήθεια αποκαλύπτεται, δυναμοποιείται και καθίσταται έγκυρη, στο βαθμό που είμαι έτοιμος να σταυρώσω τις αμφιβολίες μου, με πίστη και προσευχή πάνω στο Λόγο του Θεού, με τη δύναμη της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου