Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ


Αφού τελείωσε την ομιλία του ένας ιεροκήρυκας με θέμα «Γιατί πιστεύω στον Ιησού», τον επισκέφθηκε κάποιος νέος στο γραφείο του και του είπε: «Η ομιλία σας σήμερα το βράδυ ήταν ενδιαφέρουσα, αλλά ό,τι είπατε για τον Ιησού Χριστό, το αποδείξατε μόνο από τη Γραφή σας. Πείτε μου, αν ο Ιησούς πραγματικά έζησε σε αυτή τη γη, γιατί η ιστορία δεν Τον αναφέρει;»
«Αυτή είναι μια σωστή ερώτηση», απάντησε ο ιεροκήρυκας, καθώς γύρισε και κατέβασε αρκετά βιβλία, και συνέχισε: «Και βέβαια η ιστορία μιλάει για τον Ιησού Χριστό.» «Αυτό θα ήθελα να το διαπιστώσω μόνος μου», απάντησε ο νέος.
«Εδώ υπάρχει η επιστολή 97 του βιβλίου 10 Επιστολές του Πλινίου του Νεωτέρου, Ρωμαίου ανθύπατου της Βιθυνίας, επαρχίας της Μικράς Ασίας. Ο Πλίνιος έγραφε στον αυτοκράτορα Τραϊανό αναφερόμενος στα γεγονότα της επαρχίας του. Κοίταξε, εδώ ζητάει συμβουλή πως να αντιμετωπίσει μια νέα αίρεση - τους Χριστιανούς. Μιλάει για τη γρήγορη εξάπλωσή τους και ότι ψέλνουν ύμνους που συνέθεσαν για τον αρχηγό τους, το Χριστό. Ο Πλίνιος έστειλε το γράμμα του γύρω στα 110 μ.Χ. Η επιστολή του Πλίνιου αποτελεί ιστορική απόδειξη για τον άνθρωπο Χριστό και για τη διάδοση της πίστης Του στην εποχή των αποστόλων.»
Έκπληκτος ο νέος είπε: «Μιλήστε μου περισσότερο». Καθώς ο ιεροκήρυκας φυλλομετρούσε ένα άλλο βιβλίο, πρόσθεσε: «Ένας μεγάλος ιστορικός, σύγχρονος του Πλίνιου, ήταν ο Τάκιτος. Στα Χρονικά του (βιβλίο 15, κεφάλαιο 44), μιλάει για το μίσος του Νέρωνα και για το διωγμό κατά των Χριστιανών στην εποχή που κάηκε η Ρώμη. Ο Τάκιτος εξηγεί ότι η λέξη Χριστιανός προέρχεται από το όνομα Χριστός. Αναφέρει ότι ο Ιησούς Χριστός, ο ιδρυτής της χριστιανικής θρησκείας είχε καταδικασθεί σε θάνατο από τον Πόντιο Πιλάτο, τον κυβερνήτη της Ιουδαίας, κατά τη βασιλεία του αυτοκράτορα Τιβερίου. Όλες αυτές τις λεπτομέρειες σχετικά με τα γεγονότα, τα ονόματα και τα τοπωνύμια ο Τάκιτος τις αναφέρει με την ίδια ακρίβεια που δίνεται και από τη Γραφή.»
«Ποιμένα, δεν ήξερα ότι παρόμοια γεγονότα είναι καταχωρημένα στην Ιστορία», αναφώνησε ο επισκέπτης.
Και καθώς μιλούσαν, ο ιεροκήρυκας πρόσθεσε: «Θέλω να σημειώσω ότι γύρω στα 180 μ.Χ. ο Κέλσος έγραψε ένα βιβλίο επιτιθέμενος στους Χριστιανούς και επισημαίνοντας ότι ο Χριστιανισμός εκείνη την εποχή είχε γίνει υπολογίσιμη δύναμη. Αν αμφιβάλλετε ακόμη, θυμηθείτε ότι τα τέσσερα ευαγγέλια είναι εξίσου ιστορία, όπως και αυτά τα κοσμικά βιβλία.»
Αυτός ο νέος έφυγε πεπεισμένος ότι ο Ιησούς Χριστός είναι πραγματικά ιστορική μορφή.
Τόσο η ιερά ιστορία, όσο και η κοσμική ιστορία συμφωνούν ότι ο Ιησούς έζησε ως άνθρωπος στη γη.
Οι πληροφορίες για τα ανωτέρω ιστορικά στοιχεία βρίσκονται στα ακόλουθα βιβλία: Documents of the Christian Church, selected and edited by Henry Bettenson )London, Oxford University Press); Joseph Cullen Ayer, A Source Book for Ancient Church History (New York: Charles Scribner’s Sons); Origen: Contra Celsum, translated by Henry Chadwick (Cambridge: University Press); F.F. Bruce, The New Testament Documents: Are They Reliable? 5th ed., revised (Grand Rapids: William B. Eerdmans Publishing Co); and R.T. France, The Evidence for Jesus (Downers Grove, Illinois: InterVarsity Press)
1. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ
Σύμφωνα με τη Γραφή, ο Χριστός δεν ήταν απλώς ένας καλός άνθρωπος. Ήταν και Θεός. Τι λέει ο Χριστός σχετικά με τη θεότητά Του;
«Εάν εγνωρίζετε εμέ, και τον Πατέρα μου ηθέλετε γνωρίσει. και από του νυν γνωρίζετε αυτόν, και είδετε αυτόν. . . Όστις είδεν εμέ, είδε τον Πατέρα.» Ιωάννην [ιδ΄] 14:7-9.
«Εγώ και ο Πατήρ έν είμεθα.» Ιωάννην [ι΄] 10:30.
Αν επιθυμείτε να γνωρίσετε την απάντηση στην ερώτηση «Ποιος είναι ο Πατέρας και σε τι μοιάζει», απλώς κοιτάξτε τον Ιησού. Ο Πατέρας μοιράζεται την ίδια αγάπη και φροντίδα για κάθε άνθρωπο την οποία έδειξε ο Ιησούς κατά την ανθρώπινη ζωή Του στη γη.
Ποια παρόμοια δήλωση έκανε ο Ιωάννης σχετικά με τη θεότητα του Χριστού;
«Εν αρχή ήτο ο Λόγος (ο Χριστός), και ο Λόγος ήτο παρά τω Θεώ, και Θεός ήτο ο Λόγος. Ούτος ήτο εν αρχή παρά τω Θεώ. Πάντα δι’ αυτού έγειναν. και χωρίς αυτού δεν έγεινεν ουδέ έν το οποίον έγεινε.»
«Και ο Λόγος έγεινε σαρξ, και κατώκησε μεταξύ ημών, και είδομεν την δόξαν αυτού, δόξαν ως μονογενούς παρά του Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας.» Ιωάννην [α΄] 1:1-3,14.
Ο Ιησούς - ο Λόγος - είναι το ίδιο Θεός όπως και ο Πατέρας. Ο Ιησούς ήταν με τον Πατέρα Θεό «εν αρχή». Είναι Αυτός που έφερε σε ύπαρξη τα πάντα.
Από πότε συνυπάρχουν ο Πατέρας και ο Υιός;
«Περί δε του Υιού, ο θρόνος σου, ω Θεέ, είναι εις τον αιώνα του αιώνος. σκήπτρον ευθύτητος είναι το σκήπτρον της βασιλείας σου.» Εβραίους [α΄] 1:8.
Ο Θεός Πατέρας και ο Ιησούς συνυπήρχαν από την αιωνιότητα. Δεν υπήρξε καιρός που ο Ιησούς να μην είναι ένα με τον Πατέρα.
2. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ
Εκείνο που κάνει την απόλυτη μοναδικότητα στο Χριστό, είναι η βιογραφία Του που γράφηκε πριν Αυτός γεννηθεί στη γη. Η ζωή του Χριστού είναι εκπλήρωση της προφητείας. Οι προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης εκ των προτέρων παρουσίασαν το περίγραμμα της ζωής του Χριστού. Η αφήγηση της ζωής του Χριστού στην Καινή Διαθήκη αποτελεί εκπλήρωση.
Γνωρίζουμε ότι η συγγραφή της Παλαιάς Διαθήκης ολοκληρώθηκε τουλάχιστον 250 χρόνια πριν από τη γέννηση του Χριστού, εφόσον η Μετάφραση των Εβδομήκοντα (μετάφραση από τα εβραϊκά στα αρχαία ελληνικά) υπάρχει από εκείνη την εποχή. Καθόλου παράξενο ότι γράφοντας τα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης οι μαθητές του Χριστού με κατάπληξη έβλεπαν πως λεπτομέρειες από τη ζωή του Δασκάλου τους ήταν εκπλήρωση των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης.
Διαβάζοντας προσεκτικά την Παλαιά Διαθήκη, ανακαλύπτουμε τη συνεχή αναφορά στην έλευση του Μεσσία. Όταν ο Αδάμ και η Εύα αμάρτησαν, ο Θεός αμέσως τους υποσχέθηκε ότι θα έστελνε κάποιον στον κόσμο να συντρίψει το διάβολο (Γένεσις [γ΄] 3:15). Η Γραφή στη συνέχεια αποκαλύπτει ότι αυτό το πρόσωπο θα ήταν ο Μεσσίας. Η εβραϊκή λέξη «Μεσσίας» στην Παλαιά Διαθήκη σημαίνει «κεχρισμένος», και ανταποκρίνεται στην ελληνική λέξη «Χριστός» της Καινής Διαθήκης (Ιωάννην [α΄] 1:12, [δ΄] 4:25). Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Μεσσίας. Αυτός είναι το κεντρικό θέμα της Καινής Διαθήκης.
Έχοντας ζήσει 500 μέχρι 1.000 χρόνια πριν από τη γέννηση του Χριστού, οι προφήτες έγραψαν με ακρίβεια για τη ζωή του Μεσσία. Ακόμη, προσδιορίζουν την πόλη της γέννησης του Χριστού, το όνομά Του, και το έργο της ζωής Του. Αποκαλύπτουν λεπτομέρειες από τη δίκη και τα γεγονότα σχετικά με το θάνατό Του. Οι προφητείες δείχνουν πως όταν θα φερόταν στο δικαστήριο δε θα πρόβαλε καμιά αντίσταση, και ακόμη προλέγουν τις λέξεις που θα πρόφερε την ώρα του θανάτου. Επίσης, καταχωρήθηκαν ο χρόνος, η ημέρα και η ώρα του θανάτου Του. Οι μεσσιανικές προφητείες αναφέρουν ότι θα επανερχόταν στη ζωή την τρίτη ημέρα.
Στην αρχή της επίγειας διακονίας του Χριστού, καθώς οι άνθρωποι σύγκριναν τη ζωή Του με τις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης, σε ποιο συμπέρασμα κατέληξαν;
«Εκείνον τον οποίον έγραψεν ο Μωυσής εν τω νόμω και οι προφήται, ευρήκαμεν, Ιησούν τον υιόν του Ιωσήφ, τον από Ναζαρέτ.» Ιωάννην [α΄] 1:45.
Κατά την πρώτη δημόσια εμφάνισή Του, ο Σωτήρας αναφέρθηκε στην προφητεία για να παρουσιάσει την ταυτότητά Του. Αφού διάβασε το σχετικό κείμενο από την Παλαιά Διαθήκη, δήλωσε:
«Σήμερον επληρώθη η γραφή αύτη εις τα ώτα υμών.» Λουκά [δ΄] 4:21.
Λίγο μετά την ανάστασή Του, με ποια λόγια ο Ιησούς και πάλι υπενθύμισε σε δύο από τους μαθητές Του για την εκπλήρωση των προφητειών σχετικά με τον εαυτό Του;
«Είπε προς αυτούς, Ω ανόητοι και βραδείς την καρδίαν εις το να πιστεύητε εις πάντα όσα ελάλησαν οι προφήται. Δεν έπρεπε να πάθη ταύτα ο Χριστός, και να εισέλθη εις την δόξαν αυτού; Και αρχίσας από Μωυσέως και από πάντων των προφητών, διηρμήνευεν εις αυτούς τα περί εαυτού γεγραμμένα εν πάσαις ταις γραφαίς.» Λουκά [κδ΄] 24:25-27.
Οι εκπληρωθείσες προφητείες αποτελούν πειστική απόδειξη ότι ο Ιησούς ήταν ο αναμενόμενος Μεσσίας.
3. Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΜΙΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ
Ας δούμε μερικές από τις περικοπές της Παλαιάς Διαθήκης, και την εκπλήρωσή τους στην περιγραφή της ζωής του Χριστού στην Καινή Διαθήκη.
Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Και συ, Βηθλεέμ Εφραθά, η μικρά ώστε να ήσαι μεταξύ των χιλιάδων του Ιούδα, εκ σου θέλει εξέλθει εις εμέ ανήρ διά να ήναι ηγούμενος εν τω Ισραήλ. του οποίου αι έξοδοι είναι απ’ αρχής, από ημερών αιώνος.» Μιχαίας [ε΄] 5:2.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Εγεννήθη ο Ιησούς εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας.» Ματθαίον [β΄] 2:1.
Η ΕΚ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Διά τούτο ο Κύριος αυτός θέλει σας δώσει σημείον. Ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει και θέλει γεννήσει υιόν, και θέλει καλεσθή το όνομα αυτού Εμμανουήλ (ο Θεός μεθ’ ημών).» Ησαΐας [ζ΄] 7:14.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Ιωσήφ υιέ του Δαβίδ, μη φοβηθής να παραλάβης Μαριάμ την γυναίκα σου. διότι το εν αυτή γεννηθέν είναι εκ Πνεύματος Αγίου . θέλει δε γεννήσει υιόν, και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν (Σωτήρ).» Ματθαίον [α΄] 1:20,21.
Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΛΗ ΙΟΥΔΑ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Δεν θέλει εκλείψει σκήπτρον εκ του Ιούδα, ουδέ νομοθέτης εκ μέσου των ποδών αυτού, εωσού έλθη ο Σηλώ. και εις αυτόν θέλει είσθαι η υπακοή των λαών.» Γένεσις [μθ΄] 49:10.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Επειδή είναι πρόδηλον, ότι εξ Ιούδα ανέτειλεν ο Κύριος ημών.» Εβραίους [ζ΄] 7:14.
Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Καταπεφρονημένος και απερριμμένος υπό των ανθρώπων.» Ησαΐας [νγ΄] 53:3.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Εις τα ίδια ήλθε, και οι ίδιοι δεν εδέχθησαν αυτόν.» Ιωάννην [α΄] 1:11.
Η ΚΑΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Και αυτός ο άνθρωπος μετά του οποίου έζων ειρηνικώς, επί τον οποίον ήλπισα, όστις έτρωγε τον άρτον μου, εσήκωσεν επ’ εμέ την πτέρναν.» Ψαλμοί [μα΄] 41:9.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Αποκρίνεται ο Ιησούς, Εκείνος είναι, εις τον οποίον εγώ βάψας το ψωμίον θέλω δώσει. Και εμβάψας το ψωμίον δίδει εις τον Ιούδαν Σίμωνος τον Ισκαριώτην.» Ιωάννην [ιγ΄] 13:26.
Η ΑΜΟΙΒΗ ΤΟΥ ΠΡΟΔΟΤΗ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Και είπα προς αυτούς, Εάν σας φαίνηται καλόν, δότε μοι τον μισθόν μου. ει δε μη, αρνήθητε αυτόν. Και έστησαν τον μισθόν μου τριάκοντα αργύρια.» Ζαχαρίας [ια΄] 11:12.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Τότε υπήγεν είς των δώδεκα, ο λεγόμενος Ιούδας Ισκαριώτης, προς τους αρχιερείς, και είπε, Τί θέλετε να μοι δώσητε, και εγώ θέλω σας παραδώσει αυτόν. Και εκείνοι έδωκαν εις αυτόν τριάκοντα αργύρια.» Ματθαίον [κς΄] 26:14,15.
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Ετρύπησαν τας χείρας μου και τους πόδας μου.» Ψαλμοί [κβ΄] 22:16.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Και ότε ήλθον εις τον τόπον τον ονομαζόμενον Κρανίον, εκεί εσταύρωσαν αυτόν.» Λουκά [κγ΄] 23:33.
Τα κεφάλαια Ψαλμοί κβ΄ και Ησαΐας νγ΄ περιγράφουν το διωγμό και το θάνατο του Μεσσία από μέρους εκείνων τους οποίους είχε έρθει να σώσει.
Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ
Προφητεία στην Παλαιά Διαθήκη: 
«Διότι δεν θέλεις εγκαταλείψει την ψυχήν μου εν τω άδη, ουδέ θέλεις αφήσει τον Όσιόν σου να ίδη διαφθοράν.» Ψαλμοί [ις΄] 16:10.
Εκπλήρωση στην Καινή Διαθήκη: 
«Προϊδών (ο Δαβίδ) ελάλησε περί της αναστάσεως του Χριστού, ότι δεν εγκατελείφθη η ψυχή αυτού εν τω άδη, ουδέ η σαρξ αυτού είδε διαφθοράν. Τούτον τον Ιησούν ανέστησεν ο Θεός, του οποίου πάντες ημείς είμεθα μάρτυρες.» Πράξεις [β΄] 2:31,32.
Η ζωή του Χριστού είναι μια συνεχής εκπλήρωση της βιβλικής προφητείας. Ο Πέτρος Στόνερ στο βιβλίο του «Science Speaks» (Η Επιστήμη Ομιλεί) εξέτασε αυτές τις προφητείες υπό το φως του νόμου των πιθανοτήτων. Από τις εξήντα κυριότερες μεσσιανικές προφητείες επέλεξε οκτώ και έκανε τον ακόλουθο υπολογισμό: η πιθανότητα κάποιος άνθρωπος να έχει ζήσει στον κόσμο μας και να έχει εκπληρώσει όλες τις οκτώ αυτές προφητείες είναι ένα προς εκατό τετράκις εκατομμύρια. Η απόδειξη είναι ισχυρή ότι o Ιησούς δεν προσάρμοσε στη ζωή Του κατά τύχη μερικές προρρήσεις. Η βιογραφία Του καταχωρήθηκε εκ των προτέρων με υπερφυσικά μέσα. Πραγματικά, ο Ιησούς είναι ο Μεσσίας, ο Υιός του Θεού.
Οι μαθητές του Ιησού, πολλοί από τους οποίους είχαν τις επιφυλάξεις τους για τις δηλώσεις Του, τελικά πείσθηκαν απόλυτα επειδή είδαν οι προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης να εκπληρώνονται σε κάθε λεπτομέρεια της ζωής Του. Ένας μαθητής ονομαζόμενος Απολλώς, επί παραδείγματι, «εντόνως εξήλεγχε τους Ιουδαίους δημοσία, αποδεικνύων διά των γραφών ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός» (Πράξεις [ιη΄] 18:28)
Η ανωτέρω αυτόπτης μαρτυρία μας οδηγεί να δεχθούμε τη δήλωση του Χριστού ότι είναι Υιός Θεού. Έχοντας δει την απόδειξη, χρειαζόμαστε να πάρουμε απόφαση κατόπιν προσευχής για το ποιος θα είναι ο Κύριός μας. Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, θέλεις να τοποθετήσεις τη ζωή σου στα χέρια του Ιησού;
4. ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ
Ο Ιησούς έζησε μια ζωή σχεδιασμένη από το Θεό, καθορισμένη εκατοντάδες χρόνια πριν γεννηθεί. Πάντοτε έχοντας συνείδηση αυτού του γεγονότος, ο Χριστός αφέθηκε στην οδηγία του Θεού και είπε:
«Απ’ εμαυτού δεν κάμνω ουδέν, αλλά καθώς με εδίδαξεν ο Πατήρ μου, ταύτα λαλώ . . . διότι εγώ κάμνω πάντοτε τα αρεστά εις αυτόν.» Ιωάννην [η΄] 8:28,29.
Όπως ο Θεός σχεδίασε την ανθρώπινη ζωή του Ιησού πριν γεννηθεί, έτσι έχει και ένα σχέδιο για κάθε ανθρώπινη ύπαρξη. Γνωρίζει πώς ο καθένας μας μπορεί να εκπληρώσει τις βαθύτερες επιθυμίες του και να βρει άφθονη ζωή.
Κάποιος νέος από τις Η.Π.Α., ο Ρέι, δεν ήταν πρόθυμος να υποταχθεί στη θεία καθοδήγηση. Στο βάθος του μυαλού του φώλιαζε ο φόβος «Αν ο Θεός ελέγχει πραγματικά τη ζωή μου, ίσως θα καταλήξω στα σκοτάδια της Αφρικής» σκεπτόταν.
Αλλά όταν ο Ρέι αντιμετώπισε ένα μεγάλο δίλημμα τι να σπουδάσει, αποφάσισε για πρώτη φορά στη ζωή του να ζητήσει τη θεία καθοδήγηση στο θέμα αυτό. Προσευχήθηκε πολλές μέρες και περίμενε να ακούσει κάποια απάντηση. Έπειτα από ένα διάστημα του φάνηκε να έχει σαφείς λόγους να διαλέξει κάποιο πανεπιστήμιο του Δυτικού Ιλλινόϊς, και εγγράφηκε εκεί. Λίγο μετά που άρχισαν τα μαθήματα, γνωρίσθηκε με κάποιους πολύ καλούς Χριστιανούς. Η πείρα του με αυτούς κατά τα δύο επόμενα χρόνια άλλαξε τη ζωή του ριζικά.
Λίγα χρόνια αργότερα ο Ρέι αντιμετώπισε ένα άλλο δίλημμα: αν θα έμενε στην Ιαπωνία για δεύτερο χρόνο να διδάξει ή θα επέστρεφε στις Η.Π.Α. Αποφάσισε πάλι να ζητήσει ιδιαίτερη βοήθεια, και ο Θεός του έδωσε σαφείς ενδείξεις ότι έπρεπε να μείνει εκεί. Στην αρχή αυτού του δευτέρου έτους ο Ρέι είχε την απρόσμενη ευκαιρία να παράγει ευαγγελιστικά φιλμ. Αυτό ήταν πάντοτε το μεγάλο όνειρό του, ο μακροχρόνιος σκοπός του, αλλά τώρα φαινόταν ο Θεός να το πραγματοποιεί εκεί που αυτός ελάχιστα το περίμενε.
Όταν σήμερα ο Ρέι βλέπει πίσω, λέει ότι κάθε φορά που αντιμετώπιζε μια σημαντική απόφαση και ζητούσε θεία καθοδήγηση, ο Θεός του άνοιγε ένα τελείως νέο πεδίο δράσης στη ζωή του. Ο ίδιος γράφει: «Αυτό το είδος της ύπαρξης σωστά κατατετμημένης, σας κάνει να θέλετε να αναφωνήσετε: «Άκουσε, Κύριε, αν έχεις κάτι στη σκέψη Σου για μένα, Σε παρακαλώ, γνωστοποίησέ το μου.»
Πώς μπορείς να ξέρεις το σχέδιο του Θεού για τη ζωή σου; Ο Θεός σε οδηγεί με τρεις τρόπους:
1. Η ΓΡΑΦΗ. 
Σύμφωνα με τον ψαλμωδό, ποιο είναι το εγχειρίδιο για τη ζωή;
«Λύχνος εις τους πόδας μου είναι ο λόγος σου, και φως εις τας τρίβους μου.» Ψαλμοί [ριθ΄] 119:105.
Τι λέει ο Παύλος ότι πρέπει να μαθαίνουμε από τις εμπειρίες των ανθρώπων της Γραφής;
«Ταύτα δε πάντα εγίνοντο εις εκείνους παραδείγματα, και εγράφησαν προς νουθεσίαν ημών, εις τους οποίους τα τέλη των αιώνων έφθασαν.» Α΄ Κορινθίους [ι΄] 10:11.
Ο Λόγος του Θεού ανανεώνει τη διάνοιά μας και μας δίνει ενόραση (Ρωμαίους [ιβ΄] 12:2, Ψαλμοί [ριθ΄] 119:99). Αντί να δείχνουμε με το δάκτυλό μας ένα τυχαίο εδάφιο για να επιτύχουμε κάποια καθοδήγηση, ας δοκιμάσουμε να τρεφόμαστε από τη σοφία του Θεού, μελετώντας με περισυλλογή πολλά εδάφια από όλη τη Γραφή. Ένας τακτός χρόνος μελέτης του θείου Λόγου με προσευχή είναι ο καλύτερος τρόπος να δώσουμε σωστές προτεραιότητες στη ζωή μας.
2. ΘΕΟΣΤΑΛΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ 
Ο Θεός επίσης μας οδηγεί μέσα από περιστάσεις που ο Ίδιος κατευθύνει. Ο Ψαλμός κγ΄ Τον περιγράφει ως τον Καλόν Ποιμένα. Ένας βοσκός οδηγεί τα πρόβατά του μέσα από πράσινες κοιλάδες καθώς και από βραχώδεις χαράδρες. Είναι ικανός να βοηθήσει το κοπάδι του, να ωφεληθεί, αλλά και να μάθει από κάθε εμπειρία. Έχουμε έναν Ποιμένα που στέκεται στο πλευρό μας.
3. ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ 
Ο Θεός επίσης μας οδηγεί μιλώντας στη συνείδησή μας. Ο απόστολος Παύλος βεβαιώνει ότι οι πιστοί λαβαίνουν θεία καθοδήγηση όταν ερευνούν «τα πάντα και τα βάθη του Θεού» (Α΄ Κορινθίους [β΄] 2:10). Και διακηρύττει ότι το Πνεύμα μπορεί να διαφωτίσει (Εφεσίους [α΄] 1:18). Σε ένα επόμενο Τεύχος θα δούμε ότι η προσευχή μας ικανώνει να μιλήσουμε κατευθείαν με το Θεό. Όσο στενότερη είναι η επικοινωνία μας με Αυτόν, τόσο περισσότερο έχουμε την οδηγία Του. Διαμορφώνει και τις εσωτερικές μας εντυπώσεις και την κρίση μας για να δούμε καλύτερα το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνουμε.
5. ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΝΤΑΙ
Υπάρχει περίπτωση να φαντασθείτε ότι ζείτε μια ζωή κατευθυνόμενη από το Θεό, ενώ εσείς ακολουθείτε απλώς τις δικές σας ροπές και παρορμήσεις. Η Γραφή μας καθιστά προσεκτικούς σε αυτή την παγίδα:
«Υπάρχει οδός ήτις φαίνεται ορθή εις τον άνθρωπον, αλλά τα τέλη αυτής είναι οδοί θανάτου.» Παροιμίαι [ις΄] 16:25.
Τα αισθήματά μας πρέπει να εναρμονίζονται με τις διδασκαλίες της Γραφής. Είναι επικίνδυνο να συμπεραίνουμε ότι ο Θεός μας οδηγεί ενώ εμείς δεν είμαστε εναρμονισμένοι με τις τρεις οδηγίες που είδαμε προηγουμένως.
Ας πάρουμε σαν παράδειγμα κάποιον Ιάκωβο. Είχε μια αξιαγάπητη σύζυγο και δύο παιδιά, αλλά συνδέθηκε με μια άλλη γυναίκα. Πώς να συμβιβάσει τη διαγωγή του με τα επιτακτικά λόγια της Γραφής σχετικά με τη μοιχεία; Είπε στους φίλους του: «προσευχήθηκα γι’ αυτό το θέμα και αισθάνομαι ότι αυτό είναι το θέλημα του Θεού.»
Το πάθος και οι «εσωτερικές εντυπώσεις» του Ιάκωβου τον οδήγησαν σε λαθεμένο μονοπάτι. Νόμιζε πως ήταν Θεία Πρόνοια ότι συνάντησε αυτή τη γυναίκα, και δε δοκίμασε να δει αυτή τη σχέση κάτω από το φως της βιβλικής διδασκαλίας. Τα σχόλια της Γραφής για τη μοιχεία και οι συμβουλές πώς οι άνδρες πρέπει να τιμούν τις γυναίκες τους, μπορούσαν να δείξουν στον Ιάκωβο τις καταστροφικές συνέπειες της πράξης του. αλλά αυτός συνέχεε τις βιολογικές του ορμές με τη θεία καθοδήγηση.
Ποια είναι η τελική δοκιμή για να καθορίσουμε ποια είναι η ορθή πορεία των πράξεων;
«Εις τον νόμον και εις την μαρτυρίαν. εάν δεν λαλώσι κατά τον λόγον τούτον, βεβαίως δεν είναι φως εν αυτοίς.» Ησαΐας [η΄] 8:20.
Η Γραφή, (ο νόμος και η μαρτυρία) είναι ο τελικός ρυθμιστής μας, το εγχειρίδιό μας. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε σε κανέναν εντυπωσιασμό ή σε καμιά φαινομενικά Θείας Πρόνοιας περίσταση να μας ξεστρατίσουν από τις βιβλικές αρχές.
6. ΥΠΟΤΑΣΣΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΘΕΙΟ ΣΧΕΔΙΟ
Όταν ο διάβολος ήρθε να πειράξει τον Ιησού στην έρημο, Του επιτέθηκε στο θέμα της υποταγής. Θα δοκίμαζε ο Σωτήρας να εκπληρώσει την αποστολή Του συμφεροντολογικά χρησιμοποιώντας κοσμικές μεθόδους, ή θα υποτασσόταν στο θέλημα του Πατέρα Του; Ο διάβολος σαν να Του πρότεινε: «Αν θέλεις να προσπεράσεις την επώδυνη θυσία που ο Πατέρας σου σχεδίασε για σένα, θα σου δώσω στην παλάμη του χεριού σου τον κόσμο με τη δόξα, τα πλούτη και την άνετη ζωή». Ακόμη, ο Σατανάς χρησιμοποίησε και τη Γραφή στην προσπάθειά του να παρασύρει τον Ιησού. Αλλά κάθε φορά ο Ιησούς τον αντιμετώπιζε με τα λόγια: «Είναι γεγραμμένον» (Ματθαίον [δ΄] 4:1-11).
Το ισχυρότερο μάθημα που μπορούμε να διδαχθούμε από τη ζωή του Ιησού είναι η υποταγή στο θέλημα του Πατέρα. Ακόμη και στην τρομερή αγωνία της Γεθσημανής, ο Ιησούς ανέκραξε: «Πάτερ μου, εάν ήναι δυνατόν, ας παρέλθη απ’ εμού το ποτήριον τούτο. πλην ουχί ως εγώ θέλω, αλλ’ ως συ» (Ματθαίον [κς΄] 26:39). Έπειτα από τρία χρόνια ζωής ημέρα με την ημέρα σε αρμονία με το σχέδιο του Πατέρα, τα τελευταία λόγια του Χριστού στο σταυρό ήταν «τετέλεσται» (Ιωάννην [ιθ΄] 19:30). Στην πραγματικότητα ο Ιησούς έλεγε: «Το θεοσύστατο έργο της ζωής μου τώρα ολοκληρώθηκε και εκπληρώθηκε.»
Καθώς άρχισες να ακούς τη φωνή του Θεού να μιλάει με συνοχή μέσα από το Λόγο Του, με θεόσταλτες περιστάσεις και με άμεσες εντυπώσεις, θα καταλήξεις να δεχθείς ολόκαρδα την καθοδήγησή Του. Ακόμη, μπορείς να ανακαλύψεις τη χαρά μιας καλοσχεδιασμένης ζωής, μιας ζωής κατευθυνόμενης από το Θεό.
Αγαπητέ Πατέρα, Σε ευχαριστώ που έστειλες τον Ιησού στον κόσμο να νικήσει το Σατανά. Σε ευχαριστώ, Ιησού, που ήρθες με τη θέλησή Σου να με σώσεις από τις αμαρτίες μου και να μου δείξεις μια υπεράφθονη ζωή. Η καρδιά μου ξεχειλίζει από ενθουσιασμό και συγκίνηση για μια τέτοια αγάπη. Πατέρα, θέλω να κατευθύνεις τη ζωή μου όπως κατεύθυνες τη ζωή του Ιησού. Σε παρακαλώ, έλα ως Κύριος της καρδιάς μου και της διάνοιάς μου. Στο όνομα του Ιησού. Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου