Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Όσ. ΜΑΚΑΡΙΟΣ, ΔΙΑΒΟΛΟΣ, ΜΕΤΑΝΟΙΑ

Όσ. ΜΑΚΑΡΙΟΣ, ΔΙΑΒΟΛΟΣ, ΜΕΤΑΝΟΙΑ
† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΕΔΕΣΣΗΣ, ΠΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
        Στη μοναχική παράδοση αναφέρεται ότι κάποτε ο Διάβολος επεσκέφθη στην Αίγυπτο τον διάσημο ασκητή Μακάριο για να τον παγιδεύσει και να τον παρασύρει στην αμαρτία.  Τον ερώτησε πώς κατορθώνουν αυτός και οι μοναχοί του να πετυχαίνουν και να ζουν μια τόσο ανώτερη ηθική και πνευματική ζωή.  Διότι, κι εγώ αγωνίζομαι και προσπαθώ, αλλά δεν μπορώ να τα καταφέρω, του λέγει ο Διάβολος.
-Εμείς, λέγει ο Μακάριος, έχουμε πλήρη υπακοή στο θέλημα του Θεού…
-Εγώ, λέγει ο Διάβολος, φρίττω και τρέμω σαν φύλλο ενώπιον του Θεού…
-Εμείς, λέγει ο Αιγύπτιος ασκητής νηστεύουμε.
-Μα, εγώ δεν τρώγω καθόλου, λέγει ο Διάβολος, είμαι τελείως άσαρκος.
-Εμείς κάνουμε ολονύκτιες αγρυπνίες.
-Εγώ καθόλου δεν κοιμάμαι.
-Εμείς κάνουμε ελεημοσύνες.
-Εγώ τα έχω διανείμει όλα στους πτωχούς.
-Εμείς μελετάμε την Αγία Γραφή.
-Εγώ την ξέρω απ’ έξω.
-Εμείς προσευχόμεθα τακτικά.
-Εγώ από καμιά Ακολουθία δεν λείπω.
-Εμείς ασκούμε την ταπεινοφροσύνη και μετανοούμε.
-Α, αυτό δε γίνεται, λέγει ο Διάβολος.  Ταπεινοφροσύνη και μετάνοια είναι πράγματα ξένα και απαράδεκτα για εμένα.  Και έφυγε…
Σχόλια:  
        «Ο Αντίδικος ημών Διάβολος, ως λέων ωρυόμενος περιπατεί ζητών τινά καταπίη».  (Α΄Πέτρ. 5,8)
Ο Διάβολος στην προσπάθειά του να επιτελέσει το ανθρωποκτόνο έργο του, χρησιμοποιεί όλα τα μέσα.
Ακόμη και σε άγγελο φωτός μετασχηματίζεται «αυτός γαρ ο Σατανάς μετασχηματίζεται εις άγγελον φωτός».  (Β΄Κορ. 11,14)
Όσες αρετές κι αν έχει ο άνθρωπος χωρίς την ταπεινοφροσύνη δεν έχουν καμία αξία.
Η Παρθένος Μαρία είχε πολλά χαρίσματα, αλλ’ ο Θεός «επέβλεψεν επί την ταπείνωσιν της δούλης αυτού…».
«Μάθετε απ΄ εμού ότι πράος ειμι και ταπεινός τη καρδία».  (Ματθ. 11,29)
«Ο Θεός και τω Διαβόλω αεί παρέχει αγαθά, αλλ’ εκείνος ου θέλει λαβείν αυτά».  (Μάξιμος Ομολογητής)
«Το αμαρτάνειν ανθρώπινον, το επιμείναι σατανικόν…». (ι. Χρυσόστομος)
Ανθολογία Ανεκδότων Τόμος Α΄ Έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας Έδεσσα, 1995
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου