Σελίδες

Σάββατο 5 Αυγούστου 2017

Χρυσόστομος και Σαραπείο Διαστρεβλώσεις αγίων πατέρων Όταν οι Νεοπαγανιστές ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ τα πατερικά κείμενα για να κατηγορήσουν!



Στις μέρες βρίσκουμε κάποιους ανθρώπους που κατηγορούν με πάθος σπουδαίους Άγιους, όπως ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος που με τον βίο και τη δράση τους σφράγισαν την διαδρομή της Εκκλησίας μας.
"Συμπτωματικά" δε, επαναλαμβάνουν σταθερά κάποια «κρυφά» ή «αποσιωπούμενα» χωρία, «νέα» ευρήματα που υπόσχονται να ανοίξουν στα μάτια και να δείξουν την «πραγματική» ιστορία σε όλους εμάς τους παραπλανημένους…
 
Εάν αυτό ήταν καρπός μιας επιστημονικής μελέτης πάνω σε ήδη υπάρχουσες ή νέες πηγές, τότε μια τέτοια επιδίωξη θα νομιμοποιούταν.
Εάν πάλι οι θέσεις αυτές ήταν υποκειμενικές κρίσεις, πάλι η στάση τους θα ήταν έστω έντιμη. Κάθε άνθρωπος είναι σεβαστό να έχει τις απόψεις του, έστω κι αν δεν συμφωνούν με τη δική μας ή τα αντικειμενικά επιστημονικά δεδομένα.
Εδώ όμως, όπως θα φανεί αμέσως, έχουμε μια συστηματική, κακόβουλη προσπάθεια διαστρέβλωσης & αλλοίωσης διασωζόμενων κειμένων για την εξαγωγή προκατασκευασμένων συμπερασμάτων.
Συκοφαντικός ισχυρισμός: "ο Χρυσόστομος είναι μισαλλόδοξος και θεωρεί τα (εθνικά) βιβλία της βιβλιοθήκης του Σαράπειου δαίμονες".
Θέση - απάντηση: Ο ισχυρισμός αυτός είναι 100% ψευδής, αστήρικτος & κακεντρεχής! Και να γιατί:
Διαβάστε πρώτον το αυθεντικό απόσπασμα σε νεοελληνική απόδοση από τον «Λόγο κατά Ιουδαίων» του Αγίου (PG 48, 850E):
«Επειδή όμως υπάρχουν μερικοί που θεωρούν και τη Συναγωγή σαν τόπο ιερό, είναι ανάγκη να πούμε και σ’ αυτούς λίγα λόγια. Για ποιον λόγο σέβεστε τον τόπο εκείνον, τον οποίον πρέπει να καταφρονείτε, να τον σιχαίνεστε και να τον αποφεύγετε; Στον χώρο αυτόν, απαντούν, βρίσκεται ο νόμος και τα βιβλία των Προφητών. Και τί σχέση έχει αυτό; Όπου υπάρχουν δηλαδή τέτοια βιβλία, θα θεωρείται και ο τόπος άγιος; Οπωσδήποτε όχι.»

Προσέξτε τώρα ειδικά αυτό το σημείο (PG 48, 851F):
«Για να μάθετε, ότι τα βιβλία δεν αγιάζουν τον τόπο, αλλά τον καθιστά βέβηλο η προαίρεση εκείνων που συνέρχονται εκεί, θα σας διηγηθώ μια παλιά ιστορία. Ο Πτολεμαίος ο Φιλάδελφος, αφού συγκέντρωσε από παντού τα βιβλία και έμαθε ότι και οι Ιουδαίοι έχουν βιβλία, τα οποία φιλοσοφούν για το Θεό και για άριστη πολιτεία, έστειλε και κάλεσε άνδρες από την Ιουδαία, ερμήνευσε αυτά με εκείνους και τα τοποθέτησε στο ιερό του Σαράπιδος, μια που ο ίδιος ήταν ειδωλολάτρης, και αυτά μέχρι τώρα βρίσκονται εκεί, τα άγια των Προφητών. Τι λοιπόν, ο ναός του Σαράπιδος είναι άγιος, επειδή έχει τα βιβλία των Προφητών; Μακριά μια τέτοια σκέψη. Εκείνα (τα βιβλία) βέβαια έχουν τη δική τους αγιότητα, που όμως δεν την μεταδίδουν στον τόπο (του ναού), λόγω της μιαρότητας εκείνων που συγκεντρώνονται εκεί. Το ίδιο λοιπόν πρέπει να σκεφτεί κανείς και για τη συναγωγή. Γιατί, αν και δεν στήθηκε εκεί κάποιο είδωλο, στον τόπο εκείνο κατοικούν δαίμονες. Και αυτό δεν το λέω μόνο για τη συναγωγή που βρίσκεται εδώ, αλλά και για τη συναγωγή που βρίσκεται στη Δάφνη».

Ανάλυση του χωρίου
Οι «γνωστοί άγνωστοι» παραγωγοί τέτοιων (σάπιων) φρούτων (παγανιστές του ΥΣΕΕ, της «Ελληνικής Θρησκείας» του Αμυρά, του Δαυλού και άλλων ν/π κύκλων) κατηγορούν ψευδώς τον Χρυσόστομο πως ισχυρίζεται ότι «στο ναό του Σεράπιδος κατοικούν δαίμονες»
Ο Χρυσόστομος γράφει: «στην συναγωγή κατοικούν δαίμονες», όχι μόνο στην συναγωγή της Κωνσταντινούπολης, αλλά και σε αυτή της Δάφνης, στην Αντιόχεια. Αυτό αποδεικνύεται, διότι ο Χρυσόστομος λέει ρητά: «αυτό το πράγμα (= ότι στον τόπο αυτόν κατοικούν δαίμονες) δεν το λέω μόνο για τη συναγωγή που βρίσκεται εδώ, αλλά και για τη συναγωγή που βρίσκεται στη Δάφνη». Για συναγωγές μιλάει!!!

«Χειρουργικές» μέθοδοι
Προσέξτε το κοφτερό νυστέρι(!) που έπεσε στο κείμενο του Αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου από τους Νεοπαγανιστές: Αφαιρούνται επιλεκτικά τμήματά (= κακή προαίρεση & αντεπιστημονική πρακτική), ώστε να μην καταλαβαίνει κανείς, όταν ο Άγιος λέει «στον τόπο αυτόν κατοικούν δαίμονες» ότι ομιλεί περί της συναγωγής κι όχι περί του Σαράπειου, όπως επίσης να μην καταλαβαίνει κανείς ότι ο Άγιος ομιλεί για τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, που βρίσκονται στη βιβλιοθήκη του Σαράπειου, κι όχι για τα Εθνικά βιβλία της βιβλιοθήκης του Σαράπειου. Να το τερατουρηματικό κείμενο τής απάτης, που διαδίδουν οι Νεοπαγανιστές:
«Τί λοιπόν, άγιος έσται ο ναός του Σεράπιδος (Αλεξανδρινή βιβλιοθήκη) δια τα βιβλία;  Μη γένοιτο!... αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον...» (Δαίμονες ήταν λοιπόν, κατά τον "σοφό" ιεράρχη, τα βιβλία της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης!)»
Ολόκληρη η φράση, δηλαδή, η οποία επεξηγεί ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΤΟΠΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ο Χρυσόστομος, παραλείπεται σκόπιμα και ύπουλα. Η πιο σημαντική φράση που δείχνει ότι ο Χρυσόστομος ομιλεί για την Συναγωγή, ΘΑΒΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΣΙΩΠΗΤΙΚΑ....
***
Τι να πει κανείς;
Να αποδοκιμάσει αυτούς τους ανθρώπους για την προσπάθεια εξαπάτησης ή να τους λυπηθεί για το κατάντημά τους που ως Έλληνες (στην καταγωγή) -και άρα εξ’ ορισμού αναζητητές της σοφίας- παραποιούν την κρυστάλλινη αλήθεια που οδηγεί στην σοφία;!
Γιατί άραγε τόσος μόχθος & πάθος για να κατασκευαστεί & να συντηρηθεί μια (πλαστή) αντορθόδοξη ρητορική;
Γιατί τέτοια μανία να διαγράψουμε όλη την ιστορία μας και να αποκηρύξουμε τη διαχρονική μάνα του Ελληνισμού, την Ορθόδοξη Εκκλησία, ως «κακή» (έστω και για γεγονότα που έγιναν πριν από 1000-1700 χρόνια);
Δεν έχουν άδικο όσοι λένε πως πολιτισμικά & πνευματικά Έλληνας δεν γεννιέσαι, αλλά γίνεσαι. Όπως επίσης πως «ό,τι λάμπει έχει εχθρούς»…
Ως Ορθόδοξος Χριστιανός προτιμώ να σταθώ σε ένα σημείο που αυτοί οι πλανεμένοι άνθρωποι αποτελούν (ναι!) υπόδειγμα για όλους μας:
Στο ότι ξεσκονίζουν και μελετούν πυρετωδώς τα αθάνατα πατερικά κείμενα!
Σχεδόν όλοι οι Έλληνες σήμερα δυστυχώς στερούμαστε τον πλούτο και βάθος, τη ζωντάνια, τη σοφία και τη πνευματική δροσιά που προσφέρουν αυτά τα κείμενα.
Είθε η περίσταση αυτή να σταθεί αφορμή να ξεκινήσουμε επιτέλους τη μελέτη ενός έστω(!) από αυτά τα πνευματικά διαμάντια. Η δικαιολογία αδυναμίας κατανόησης του πρωτοτύπου κειμένου πια δεν ισχύει, καθώς κυκλοφορούν πολλές άρτιες εκδόσεις στην νεοελληνική.
***
Ως γνωστό, στην Εκκλησία υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα κατ’ όνομα Χριστιανοί που δεν έχουν αφομοιώσει την διδασκαλία και ασχημονούν. Ποτέ όμως στην ιστορία της Ορθοδοξίας δεν έγιναν εν ονόματι του δόγματος, της ορθής διδασκαλίας. Αυτό το υπόδειγμα σκέψης & συμπεριφοράς το εκφράζουν διαχρονικά οι Άγιοι της Εκκλησίας μας.
Ο νεοπαγανισμός βλάπτει σοβαρά την αλήθεια και τη λογική!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου